sâmbătă, 30 iunie 2007

24 de ani, 58 de zile plus cateva minute

De atat a avut nevoie Fernando Alonso pentru a deveni cel mai tanar campion mondial din istoria Formulei 1.
Spaniolul a intrat cu adevarat in Marele Circ la momentul potrivit, adica tocmai atunci cand incepeam sa ne plictisim de Michael Schumacher, germanul ce parea ca poate fi invins doar de marele adversar al campionilor: timpul.
Primul titlu al lui Alonso cu Renault a surprins pe toata lumea. Constructorul francez parea departe in urma gigantilor Ferrari si McLaren insa tocmai din acest motiv au iesit in evidenta calitatile extraodinare ale ibericului.
Revolutionarul Alonso a confirmat si in sezonul anterior, an in care a mai batut un record. A devenit cel mai tanar dublu campion mondial. Performanta lui a intrat insa oarecum in umbra pentru ca 2006 va ramane totusi anul in care Michael Schumacher a decis sa puna capat unei cariere de exceptie.
Actualul sezon a inceput asa cum era de asteptat dupa numeroasele schimbari: surprinzator. Ferrari beneficiaza de un monopost excelent si de doi piloti experimentati, din pacare pentru ei nu geniali asa cum a fost germanul septuplu campion mondial. McLaren l-a adus pe Alonso, deja un simbol al succesului, dar a avut curajul sa il arunce in lupta si pe debutantul Lewis Hamilton, un pilot urmarit de multa vreme si format in antecamera Formulei 1, seria GP2. Renault a dovedit inca o data ca nu este o echipa care stie sa gestioneze victoriile si ca s-a specializat doar in lansarea de mari piloti.
Hamilton e lider in 2007 si aceasta e o performanta extraordinara, fara indoiala. Britanicii s-au speriat deja de posibilitatea de a avea un nou campion (ultimul din albion a fost Damon Hill, tocmai in 1996) si au inceput sa-si faca griji in special in ceea ce priveste influentele negative pe care le-ar putea avea viata din insula. Hamilton a fost sfatuit chiar sa-si schimbe resedinta, stiuta fiind dorinta de spectaculos si intruziune in viata privata a presei din Anglia. Nu-i va fi usor lui Hamilton...
De partea cealalta, Alonso jongleaza mult mai bine cu acest gen de probleme. In 2006 era campion mondial iar ziaristii spanioli erau distrusi practic de faptul ca nu o cunosteau pe logodnica celui care l-a invins pe Michael Schumacher. Era un adevarat chin. Situatie care insa i-a priit de minune lui Fernando.
Acelasi lucru se intampla acum. Dupa cateva momente in care si-a expus frustrarea asupra faptului ca Hamilton primeste un tratament preferential din partea echipei, spaniolul a revenit la vechea-i tactica, una care are un corespondent si in limba noastra: tace si face! E un motiv puternic sa cred ca anul acesta Fernando Alonso va deveni cel mai tanar triplu campion mondial din istoria Formulei 1.

4 comentarii:

Dan spunea...

Si eu cred ca Alonso are mari sanse la un al treilea titlu anul asta, insa doar daca va face fata mai bine situatiilor de presiune. Se astepta ca Hamilton sa fie bun, dar in nici un caz atat de bun, iar lucrul asta il deranjeaza vizibil.

Parca nu mai este acel "robot" din sezoanele 2005 si 2006, un monument de concentrare. Si poate e mai bine asa, cu un Alonso mai "uman" cursele sunt mai spectaculoase :)

Anonim spunea...

Un articol frumos. Eu sunt de parere ca Alonso are cele mai mici sanse la titlu, dintre cei 4 protagonisti. Hamilton pleaca cu prima sansa, pentru a are un ecart in clasament ce-i permite sa nu-si faca chiar asa multe griji. Tot ce trebuie sa faca, e sa fie la fel de constant ca si pana acum.

Pe de alta parte, pe locul doi l-as pune pe Kimi. El este singurul care il poate bate pe Hamilton la titlu. Daca Ferrari va avea un avantaj peste McLaren si in continuare, atunci vor veni si mai multe duble, Kimi fiind ajutat de Massa pentru a-i lua cate 4-5 puncte lui Hamilton. Si aici este o problema, anume ca finlandezul trebuie sa il bata constant pe Massa si asta nu va fi usor, dar adaptarea sa noilor conditii (pneuri BS in principal) incepe sa-si spuna cuvantul, cel putin din SUA incoace finlandezul a fost tot mai rapid decat Massa.

Acelasi lucru se poate spune si despre Alonso. El a este unul din pilotii care a suferit cel mai mult in urma trecerii la pneurile BS, total diferite fata de cele Michelin. Stilul sau de pilotaj era unul agresiv, cu miscari bruste si rapide ale volanului si din pacate, cu noile pneuri stilul sau numai da roade, practic el a luat totul de la zero. Si de aceea Hamilton l-a mai batut pe ici pe colo, dar sunt de parere ca in a doua jumatate a sezonului Alonso il va domina pe britanic. Si asta a cam declarat si Hamilton dupa Silverstone, el mentionand ca trebuie sa faca un nou pas inainte pentru a fi mai rapid. Aici e marea problema, daca va forta mai mult decat a facut-o pana acum, e posibil ca britanicul sa inceapa sa greseasca. Ramane de vazut. Cert e ca sunt 4 piloti cu sanse mari la titlu si amestecarea lor de la o cursa la alta va mentine suspansul pana in ultima etapa a sezonului 2007.

daniel marton spunea...

merci ionut. frumos blogul tau!

Anonim spunea...

Mersi frumos. Nu prea ma dau in vant dupa aspect, pentru mine cel mai important e continutul. Imi place, insa, blogul tau. Interesanta ideea de a pune totul in alb-gri-negru, chiar si pozele.